Cashligan Höst 2016: Tippning

Hem Forums Turneringar Cashligan Höst 2016: Tippning

This topic contains 9 replies, has 7 voices, and was last updated by Profile gravatar of Wijo Wijo 1 year, 4 months ago.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Profile gravatar of Wijo
    Wijo
    Medlem
    • Antal inlägg: 9

Första CL för FIFA 17, och första rankade turnering på denna sidan, ska firas med tippning!

Grupp 1:

1. BorasLegend – Här tror jag att BorasLegend kommer etta utan några större probem, trots uteblivna turneringar i den svenska scenen så vet vi som har följt honom att han på sistone har varit magnifik, med legendariska resultat uppvisade gång på gång, senaste när han nu är allt närmre att kvala sig in till FIWC genom onlineläget FUT Champions. Kan inte komma på nån stor turnering knappt på de sista åren som han inte har kommit riktigt långt i. Är rankad etta i Sverige. (Kanske 1.a i världen med om det hade funnit en sån rank). Ganska så komplett FIFA spelare.

2. Davve1111 – Davve1111 som nu är vidare till playoff-slutspel i Dreamhack(Jönköping) på Lördag för att spela om de åtrovärda FIWC platserna i denna regionala FUT champions turneringen. Davve1111 är rankad som nr.14 i Sverige och är absolut en duktig spelare som jag har mött några gånger. Har ett bra grundspel.

3. Kickolito – Är rankad på den sista platsen av de som visas i rankingen just nu: 67. Kom ihåg att han var en spelare som tog FOL lite med en anstormning. Vet dock inte hur det har gått för han efter det. Kan nog chocka och ta andraplatsen, en spelare som har farten som en av sina nycklar.

4. m-u-s-t-a-f-a-a7 – Mina sista tippningar i denna grupp är spelare som är helt okända för mig, så jag gör en liten chansning på magkänsla, här är det någon som vill framhäva sitt namn på ett tydligt sätt med bindesträck och en sjua efteråt, han verkar självsäker och kniper den sista slutspelsplatsen.

5. Joltre – Vet inte vad jag ska säga, ett namn är det enda jag kan gå på återigen, kanske är detta initialer?

6. Xaryz – Exotiskt namn, men jag vet inte vad det ska betyda. Det påminner mig om någon som ville heta Xx-youloozze-xX, men valde bara några utav dessa ovanliga bokstäver för att han inte kom på något bättre.

7. WorstPlayer11111 –  <<<———-

Grupp B:

1. Svardz – En spelare som länge har varit med och fajtats och möjligen inte har lyckats så mycket som han hade velat, sett till den potential jag tycker att han har efter att ha mött han några enstaka gånger. Har för mig att det på sistone har gått mycket bättre än förut (rätta mig om jag har fel). Ligger 23a i rankingen och skulle nog kunna fortsätta klättra.

2. Erikzzon – Jag är osäker på hans form, men ligger trots allt 2a i Sverige och ska väl gå vidare gruppen utan problem. Svårt att veta formen även när det gäller absoluta toppspelare om man inte har sett dom internationellt på sistone och det heller inte varit några svenska turneringar igång. Vet att han gillar UFC fighting och han har fightar sig duktigt till toppen på en väldigt kort tid. Övar säkerligen fortfarande mycket tillsammans med de andra duktiga Norrköpingsspelarna och är enligt mig den spelare efter Zimme som har tagit FIFA-Sverige med storm.

3. Fut-maister – Vet inget om denna spelare, men namnet låter talande då detta är en Fut-turnering.

4. Hortygoose – En spelare som jag tror vill mycket men som kanske inte får den utdelning han vill ha. Har haft det svårt i många CL.s tidigare, ibland med att gå vidare ifrån gruppen, men gör alltid resultatmässigt stabila insatser och återkommer alltid. Tror han likaväl kan komma 2a i denna grupp, men sätter han som 4a utefter tidigare prestationer. Är rankad på 60e plats.

5. daniel_lindblom – Vet inget om honom.

6. Gogic93 – Samma här

7. Stefan_0229 – Kanske betyder sifforna något, kanske inte. Fick känslan av att dem inte gör det och därmed var något oseriöst ihopkok av ett ID. Kan fortfarande vara en jättebra spelare. Men när man inte vet något om spelarna så är Image allt.

Grupp C:

1. sgAfroman – Fantastisk spelare som är rankad 3a, fina resultat internationellt, spelar tillsammans med Erikzz00n för Tricked. Tillhör Norrköpingsmaffian. Tycker om hans spelstil, bara Köpingslag som förstår den.

2. Blanco – Vann med 2-1 över mig senast i Fut Champions turneringen på DH. En spelare som jag har för mig är duktig på Ultimate Team dessutom. Är rankad på 20e plats. Vet inte hur det gick på Main stage där emot Al-Bacha..

3. Vukasovic 99 – Vann hela e-svenskan 2016 (2vs2) med Helsingborg ,där man fick spela ett slutspel med sina favoritlag och med en spelare ifrån sitt favoritlag. Detta säger inte så mycket, men lite säger däremot kvalet, där man fick spela med sitt allsvenska lag och där den bästa spelaren i sin stad gick vidare. Dock är nivån inte riktigt i närheten av CL, men ändå.

4. StockholmLegend – Vet inget om honom egentligen men jag känner igen namnet sedan innan och vet att han är en helt okej spelare. Men någon ny stadslegend har jag svårt att se. :))

5. Zackey00 – Har för mig att detta inte är hans första turnering så om det stämmer så har han kanske lite mer erfarenhet en de nedanför, inte tillräckligt mycket troligtvis.

6. DzevaadTerziic – Likadant här är namnet ytterst lite bekant, kan ha fel. Vet dock för lite här.

7. Lemec0nSamera – Vet inget.

Grupp D

1. Zimmeghj – Är den svensk som lyckas i Fut Champions kvalet utöver BorasLegend och Lukasinho. Vet att han gillar Ultimate Team väldigt mycket, och tror t.om det kan vara hans starkaste kort, mer än de kort han lär ha på plan då förstås… Är rankad 3a och är den person som jag såg som nykomling på ett SM kval i JKPG en gång och sedan dess varit den som har imponerat mest på mig. Ser han aldrig med svag form. Blir bara bättre. Mångsidig spelare med fint passningsspel.

2. Dannehako – Känner igen sedan FOL-tiden och ska nog vara en hyfssad spelare. I en grupp där alla platser känns öppna förutom första platsen så ska det räcka att vara en gammal räv för att kunna gå vidare.

3. Rusen10 – Sparras nog mycket med sin bror Hasse som ligger fint till i rankingen. Vet inte så mycket om Rusen men att ha Hasse vid sin sida kan väl inte slå fel.

4. Antonioking18 – Har mött han flera gånger och kan variera i sin nivå. Spelar han på topp går han nog vidare som tvåa utan problem. Är orankad, men lär snart komma med.

5. NORDGREEEN – Vet inget här, kan ha en svag aning kring namnet, men nej, inget mer att säga.

6. Veratti – Intressant idol, kanske spelar intressant själv?

7. Belmin1115 – Vad sa jag kring det här med en massa siffror i sitt ID?

Grupp E:

1. Lukasinho – 5e rankade Lukasinho är ett internationellt onlineproffs utan dess like vilket inte minst visar sig i Fut Champions nu där jag tror att han inte har förlorat än i Weekend League… Favorit till CL-bucklan som han dessutom vunnit flest gånger, samt gamla FOL-ligan? Har aldrig sett så många matcher av honom konstigt nog och inte lyckats utröna VARFÖR han är bra, många säger att han kör chelsea stil aka park-the-bus och sen långbollskontringar?? samt snack om Tony Pulis, Isåfall måste denna spelstil ha ändrats och förfinats mycket genom åren. Ny lars lagerbäck kompanjon? Vet att han gillar att vara fotbollstränare..

2. HarryKanez – En duktig spelare som jag dock tror kan hamna längre ner beroende på —>

3. svenis13 – En spelare som satsar mer på sitt adminyrke, och då är det svårt att uppvisa resultat. Har enorm potential på båda delarna, och kan säkert gå vidare som tvåa här. Vi har spelat en del tillsammans och vet att han kan vara ojämn, men när han är jämn så är han ganska svårslagen. 26e plats i rankingen.

4. Sadiq_98 – En spelare som jag kom 3a med i det årliga 2vs2 i Stenungsund. En spelare som ett tag var i rejäl uppgång och dessutom sponsrad, men har inte jättebra koll nu då han har tagit en del längre pauser ifrån spelet. Ligger ranked på 16e plats, dock gamla meriter.

5. Bolerowe – Känner igen namnet men vet inte hur pass bra han är då jag aldrig mött han vad jag vet.

6. Weirdgaming – Vet ingenting om honom- Låter som han är med i ett gaminglag, men är förmodligen inte så, åtminstone inte inom FIFA.

7. Lazermann – Lasermannen? Akta er. Not. Skoja bara, ingen jag känner till.

Grupp F:

1. Paytime_ – Aka. Xit i rankingen, på 7e plats. Har varit med länge bland eliten, nästan längst skulle jag tro tillsammans med möjligen BorasLegend. En spelare som spelar snabbt med en tanke bakom det han gör. En av dem få som brukar föredra Bayern istället för Real Madrid.

2. Fogelgren9 – Duktig spelare som jag mött några gånger. 34a i rankingen och någon som säkert har en utvecklingskurva framför sig.

3. Jimboii-SWE – Höll i FOL och verkar alltid ha varit ambitiös och tävlingsinriktad, kanske inte ha lyckats i den utsträckning han hade önskat, men gamla greker ger aldrig upp. Okej resultat i WeekendLeague samt 12a i rankingen vilket är starkt.

4. TGCool92, vet namnet, har mött han, kan säkert fortsätta utvecklas.

5. Jimwhy00 – Vet ej

6. wille13863 – Siffermissbrukare.
    Grupp G:

1. JANUZAJHUGO 44  – Gick vidare ifrån Jönköping i E-Svenskan och gick till SEMI-Final. Duktig spelare som säkert kan nå toppen en dag. Rankad på 19e plats. Har vunnit många ströturneringar, som inte gör vinsterna mindre anmärkningsvärda dock.

2. Jernelind28 – Rankad på 10e plats. Duktig lirare. Lirar mycket Gfinity.

3. Wijowilliam – Rankad på 32a plats. (Jag). I en så alltid konkurrenskraftig Cashliga brukar jag möta tuffa motgångar och inte gå långt. Men här är det annat med FUT. Tror jag kan gå mycket bättre nu då det känns riktigt bra online. Måste bara intensivköra FUT-Draft nu innan jag gör bort mig. Eller?

4. Skogsfjorden – En spelare jag vet är duktig. 48a i rankingen.

5. Amadee21 – 31 i rankingen. Kan nog gå mycket bättre också, men jag är osäker på hans form. Haft en känsla av någon som kan blanda och ge, och ibland göra det riktigt bra.

6. Blixtinho – Namnet gör att han verkar lovande, men jag känner också igen han ifrån FOL och vet att han har blixtrat till en del där innan den sidan la ner. Kanske slår blixten ner som från en klar himmel nu? Kan nog komma topp 4 också.

7. Mackanjansson00 – Vet inget om honom.

Grupp H:

Larzon10 – Antar att något har gott snett i lottningen här.

0
    Profile gravatar of WorstPlayer
    WorstPlayer
    Medlem
    • Antal inlägg: 2

Snyggt. Kul läsning, hoppas på skräll och en cinderella story för min del. Namnet säger mycket om min förmåga.

0
    Profile gravatar of Rico
    Rico
    Administratör
    • Antal inlägg: 7

Intressant. Dock så tycker jag att du resonerar väldigt konstigt när du dömer folk bara för att de har några siffror i deras användarnamn.

1
    Profile gravatar of blixtinho
    blixtinho
    Medlem

Kul att läsa om mig själv! Där emot så spelade jag aldrig fol.

0
    Profile gravatar of Wijo
    Wijo
    Medlem

Förväxlade dig nog

0
    Profile gravatar of Antonio Sorrone
    Antonio Sorrone
    Medlem
    • Antal inlägg: 8

Kul att läsa! Det är den ända tippningen jag har sett till detta CL. Roligt att du tog med mig till topp 4 🙂

0
    Profile gravatar of Bolerowe
    Bolerowe
    Medlem

First of all, Boraslegend en “ganska” komplett FIFA spelare. Bara den meningen visar vilken nivå denna tippning är på.

Sen verkar du ha gjort absolut 0 research om detta.

Och du verkar inte ens veta hur grupperna ser ut????

Inget emot att du satte mig som 5a för lär slutligen hamna där efter min urusla form denna helg.

Peace, lycka till alla

0
    Profile gravatar of mackanjansson00
    mackanjansson00
    Medlem

Vet inte riktigt vad Hugo gör i grupp 7, Ralle är den som ska vara där…

0
    Profile gravatar of Bolerowe
    Bolerowe
    Medlem

Du har också glömt vissa spelare, Rallegnaget etc som är en av de bästa på fifa 17 och hamnat top 100 de flesta WL.

0
    Profile gravatar of Wijo
    Wijo
    Medlem

Jag kollade inne på turneringar, då såg det ut så här tidigare.

0
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)

You must be logged in to reply to this topic.